خبرنامه

خبرنامه


چرا "بزرگ شیروان" محبوب است ؟

Posted: 09 Feb 2011 10:41 PM PST

وقتی به سرگذشت یک شهر نگاه می کنیم می بینیم درطی عمر خود مشاهیر و نامداران بسیاری داشته ، مشاهیری که همچون ستاره می درخشند . در شهر من شیروان هم همینطور است . بزرگ شهرما (ارد بزرگ) امروز زنده است . و از این بابت بسیار خوشحالیم . در اغلب شهرهای ما نام هایی وجود دارد که دیگر قابل جابجایی نیست بر فرض در شهر شیراز سعدی و در مشهد فردوسی و در نیشابور خیام ...
اما شیروان امروز نگین خویش را یافته ما از این بابت بسیار خوشحالیم . که الگوی نوجوانان و جوانان شهرمان در قید حیات است . مردم شیروان "ارد بزرگ" را عاشقانه دوست دارند و پندهایش را را برای هم نقل قول می کنند .
دیروز همشهری خوشنویسی را دیدم که صدها جمله از "بزرگ شیروان" را به شکل زیبایی خوشنویسی کرده است به او می گویم چرا ؟ او می گوید در سخنان ارد بزرگ خودم را پیدا نمودم .
خانواده "نازنین" همه هنرمند هستند او می گوید پدر و پدر بزرگم هم خوش می نویسند . زندگی نازنین مانند اغلب جوانان شهر من ساده و صمیمی است . او هم عاشق اندیشه های بلند است و از بسیاری از امکانات دنیای مدرن بی بهره است . عشق او همین خوشنویس و تحصیل است می گوید می خواهم دانشگاه تهران قبول شوم و در آنجا نمایشگاه های زیادی از خوشنویسی هایم برگزار کنم و به این گونه جملات بزرگ شهرمان را هم بیشتر و بهتر به نمایش بگذارم . به او می گویم کسی را می شناسم که می تواند آثارت را منتشر کند و او از خوشحالی مرا در آغوش می گیرد و می بوسد .
چرا "بزرگ شیروان" محبوب است ؟ مردم شیروان می گویند: چون او مردی دانا و راستگو است .

نویسنده : شیما نیازی

ریشه گاه :
http://shirvan2.lifeme.net/t473-topic

نت سایت ایران :: سرزمین مجازی ایرانیان / تصویر نـــــــــور مـــــــــاه . -

Posted: 09 Feb 2011 09:57 PM PST



خودخواهی ، کاشی سادگی روانت را ، خواهد شکست . ارد بزرگ


ریشه گاه :
http://www.netiran.net/ghatre/albums/6324/99489

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

The daughter is the kindness of the world to the parents. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Great Orod World Foundation - GOWF

War with hard days makes us steel. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani